motivācija sportot

Kā saglabāt motivāciju sportot

Ir dienas, kad tu izlec no gultas savās sporta kurpēs un esi gatavs noskriet 5 kilometrus vēl pirms brokastīm. Un tad ir dienas, kad nevari iedomāties neko labāku par gulšņāšanu pie televizora ar šķēli no vakardienas neapēstās picas.

Cilvēki ar vēlmi vairāk sportot bieži vien saskaras ar problēmu atrast un uzturēt motivāciju. Kā cīnīties ar slinkumu un kā sevi motivēt? Par to vairāk šajā rakstā.

Uzstādi mērķus

Kāpēc tu uzsāki sportot? Noteikti tev padomā bija kāds mērķis. Varbūt tu vēlies kļūt atlētiskāks, zaudēt svaru vai varbūt uzsākt veselīgu dzīvesveidu.

Atceries uzstādīt reālistiskus mērķus. Ir viegli padoties, ja mērķis ir uzstādīts pārāk augstu. Sāc ar vieglākiem mērķiem, un ik pa laikam pārej uz augstākiem.

Padari sportošanu patīkamu

Izvēlies tādu sporta vai fitnesa veidu, kas pašam patīk. Pamaini savu treniņa rutīnu, lai uzturētu to interesantāku. Uzgriez savu mīļāko mūziku.

Ja tev nepatīk tas, ko tu dari, izmēģini kaut ko citu. Ja tev nepatiks skriešana, tad varbūt tev patiks riteņbraukšana. Ja tev nepatiks futbols, tad varbūt tev patiks dejošana. Ja tu atradīsi kaut ko sev patīkamu, tad ir lielāka iespēja, ka tu pie tā pieturēsies.

sports

Padari sportu par ieradumu

Iekļauj sportošanu savā dienas ritmā. Pat, ja liekas grūti atrast laiku sportam, neizmanto to par aizbildinājumu neko nedarīt. Iekļauj treniņa laiku savā grafikā kā jebko citu. Pēc kāda laika, sportošana liksies kā otrā daba.

Ja arī kādreiz dažādu apstākļu dēļ treniņš izkrīt, nedrīkst to izmantot kā iemeslu, lai sportošanai atmestu ar roku. Ja vēlies, tad ieturi pauzi, taču pēc tam atkal ķeries klāt treniņiem.

Sporto kopā ar draugiem

Kopā noteikti būs jautrāk! Mēģini iesaistīt ne tikai draugus, bet arī citus sev zināmos cilvēkus, kas būtu ar mieru kopā aktīvi pavadīt laiku. Gadījumā, ja neizdodas atrast brīvprātīgos, tad pievienojies kādai sporta grupai vai klubiņam. Sporta un fitnesa draugus ērti var atrast arī onlainā.

Atrodi sporta veidu kas tev patīk, un veicini to, lai tev apkārt būtu līdzīgi motivēti cilvēki. Šādu cilvēku atbalsts un iedrošinājums bieži vien ir ļoti svarīgs. Īpaši priekš tiem cilvēkiem, kas sportošanu uzsākuši tikai nesen.

sportošana

Atalgo sevi

Kamēr daži cilvēki justos atalgoti redzot savus rezultātus, tad citus motivēs doma, ka pēc treniņa viņi būs sev nopelnījuši kaut ko īpašu. Tas var būt jebkas, varbūt jaunu apavu iegāde, vai tava iemīļotākā seriāla nākamās sērijas noskatīšanās.

Protams, jāpiebilst, ka varbūt nevajadzētu pēc katra treniņa sevi atalgot ar neveselīgu pārtiku.

Uzsākot sportošanu, rodas brīži, kad galīgi trūkst motivācijas. Tas ir normāli. Tomēr nevajadzētu iespringt uz domām, ka tev nekas nesanāk, vai ka trenēties taču ir tik grūti. Atceries par tām labajām sajūtām, kas rodas pēc kāda kārtīga treniņa.

Dažreiz motivācijas trūkums var rasties arī no tā, ka tev vienkārši nepieciešams pārtraukums. Tādā gadījumā, droši ieturi pauzi, bet atceries drīz vien atkal uzsākt treniņus.

Vēl ir labi uzturēt motivāciju ar dažādiem sporta gadžetiem, piemēram, sporta pulksteni. Par tā izvēli vairāk lasi rakstā Kā izvēlēties sporta pulksteni – izvērtēšanas piemērs.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *